21 вересня в Києві Юлія Тимошенко презентувала розроблену під її егідою командою фахівців програму економічних перетворень під назвою «Новий економічний курс».
Серед ключових ідей, який декларує Новий економічний курс – перехід від олігархічного сировинного устрою до соціальної ринкової економіки інноваційного тип, боротьба з монополіями, зміна податкового законодавства, перегляд монетарної політики державна підтримка окремих галузей, прискорення темпів економічного росту до 7% тощо.
До ключових ідей в сфері державного управління слід віднести активне впровадження цифрових технологій в роботі держорганів (блок-чейн, цифрове урядування, цифрова демократія, тощо)
В сфері покращення бізнес-клімату, окрім кращого захисту прав власності і дерегуляції підприємницької діяльності, пропонується створення належної інфраструктури для розвитку бізнесу на місцевому рівні (мова йде про створення бізнес-інкубаторів, бізнес-акселераторів і коворкінгів)
В сфері оподаткування пропонується:
- знизити загальне податкове навантаження
- знизити ставку податку на доходи фізичних осіб ,
- введення прогресивної ставки,
- замінити податок на прибуток податком на розподілений капітал, податок на додану вартість – податком на реалізацію товарів та послуг,
- єдиний соціальний внесок перетворити в персоніфіковану пенсійну систему,
- запровадити податок на гектар землі для сільського господарства,
- ліквідувати незначні податки та збори, зокрема державне мито та судовий збір
В бюджетній сфері пропонується запровадження нового документу – «Бюджетної стратегії», яка має складатися Урядом й ухвалюватися Верховною Радою на весь термін каденції Уряду. На основі Бюджетної стратегії має розроблятися більш конкретний плановий документ на середньострокову перспективу (3 роки) – Бюджетна декларація. Також передбачене активне використання програмно-цільового методу бюджетування і посилення впливу бюджетних програм на соціально- економічний розвиток. Тимошенко пропонує також скоротити видатки на утримання апаратів органів влади.
Чимало уваги приділено управлінню держборгом. Зокрема, проектом передбачено скорочення відносного обсягу державного і гарантованого державою боргу та досягнення цільового показника боргу – 60% ВВП, не пізніше, ніж на кінець 2020 року. Це має статись за рахунок деталізаціі і чіткої регламентації фіскальних правил, скасування практики державних фінансових вливань у статутні капітали банків і підприємств за рахунок нарощування державного боргу, введення до бюджетного законодавства України механізмів імплементації боргового ліміту, активізації внутрішнього ринку державних цінних паперів як альтернативи зовнішньому і збільшення частки гривневих зобов’язань у структурі державного боргу до рівня, щонайменше, 50%.
Щодо монетарної політики Тимошенко висловила переконання, що Національний банк потрібно повернути під контроль парламенту, а частину його функцій демонополізувати. Облікова ставка НБУ має бути знижена, щоб банки могли пропонувати Малі банки, за її словами, мають відновитися, а також потрібно перейти від короткострокового кредитування до довгострокового.
В сфері інноваційного розвитку Тимошенко запропонувала створити нове міністерство – інноваційного розвитку, та запровадити комплексну національну й інноваційну стратегію. Вона також планує працювати над створенням інноваційної екосистеми, технополісів та кластерів.
В цілому, документ, представлений Ю. Тимошенко представляє собою строкату суміш академічних постулатів декількох напрямків економічної теорії, різноманітних визначень, країнних порівнянь, аналізу поточної ситуації в ряді секторів економіки, а також рекомендацій для державної політики з різним рівнем деталізації, що в значній мірі базуються на популярних ідей, що розроблені представниками експертного середовища та громадськими активістам. Однак чимала кількість ідей та рекомендацій протирічать одна одній та мають декларативний характер.